I GOT THE MAGIC IN ME

Försök att läsa detta med en nypa salt. För jag kan inget annat än att skratta åt mig själv. Och jag hoppas att ni gör detsamma. Inte för att jag är rolig, utan för att jag är så jävla retard, som min vän ville uttrycka det. Jag är snart 20 år & jag fick en fråga av denna vän: vad kan du utöver allt som ingen annan kan? Jag kunde ta mig fan inte svara på den frågan. Haha! Jag kan fan ingenting som ingen annan inte kan. Inget som utmärker mig. Vad jag kan komma på i alla fall. Förutom mig själv i helhet, jag är ju awesome.

Men min kära lilla mamma fick utbrott på mig för att jag aldrig hjälper till hemma. Alltså, ska jag vara ärlig så har tanken slagit mig att göra det, men jag har aldrig tagit mig till själva handlingen så att säga. Visst har jag lagat middag, diskat och jag städar mitt rum ibland. Men jag har nog aldrig tagit mig för att tvätta, rengöra toaletter, dammsuga, våttorka och alla andra diverse saker man gör när man städar. Så återigen till min vän, som ringer mig efter att jag berättat att jag verkligen garvar(!) åt mig själv för att jag är efterbliven och faktiskt tycker att det är en livsförändring att börja med hemmasysslor. Han garvar i sin tur åt mig för att han, som han uttrycker det, tycker att jag är retard för att jag aldrig hjälpt till hemma, sen så tyckte han attjag var en curlingunge också och världens tönt som tycker att det är kräkvarning på att rengöra toaletter som han tydligen gjort sen han var liten.
När jag jobbade på ett servicehus förra sommaren fick jag städa två gånger i veckan. Det innebär allt från att putsa speglar till att rengöra toaletter. Jag bad alltid min arbetskamrat att rengöra toaletterna för att jag fick kväljningar. Vi hade i princip samma schema men som straff från hans sida tog jag största delen utav städningen bara för att han fick ta skitgörat. Bokstavligen. Så då kanske ni förstår hur vidrigt jag tycker att det är.

Så jag och min mammis kompromissade. Jag tar disken från och med imorgon(!) - och ja, det är ett stort steg för mig - jag kan till och med dammsuga och rengöra handfaten inne på toan, men jag kommer aldrig att rengöra toaletterna tills den dagen jag flyttar hemifrån.

Och nu tänker jag ännu en gång garva, även om det så är inombords, för jag inser att min vän har rätt. Jag är en jävla fjant. Grejen är att jag vet ju hur man tvättar, jag kan laga mat och jag vet hur man får på en diskmaskin och så vidare. Men jag är för bekväm hemma att jag inte ser utöver min lilla bubbla. Kanske är dags då. Jag kommer ångra att jag erkänt detta - men I don't give a rats ass. :) Åtminstone är jag ärlig.

ERA ÅSIKTER

DUMP YOUR SHIT HERE:

DITT NAMN?
STALKER?

E-MAIL: (publiceras ej)

HAR DU EN BLOGG?

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0