Filosofi gör en galen.

Det är säkert, jag lovar! Jag har filosofi som individuellt val varje måndag och fredag. Jag blir pysk av alla motfrågor och påståenden. Liksom, "hey, jag tvivlar på allt". Dessa filosofer alltså. Psycho.

Tänkte att när jag ändå satt och babblade på om drömmar.. min filosofilärare tyckte att jag var smart när jag trotsade Renée Descartes (en filosof, ofcourse) teori. Ni vet det latinska uttrycket Cogito ergo sum? Det bteyder Jag tänker alltså finns jag. Vilket innebar för honom att det bara är tänkandet som existerar hos en människa, och på så vis vet man att man finns och är vaken. Men det tycker inte jag stämmer för en sekund. För när man drömmer om sig själv så tänker man som sig själv i drömmen. Hur vet man då vad som är verklighet och inte?  Tål att tänka på, babies.

Vi kanske lever i ett none-existing parallellt universum utan att veta om det.
Jag skrev inte nyss det här alltså. Nu är det jag som är psyk. Kinda creepy.


ERA ÅSIKTER
Postat av: linnea

haha, men typ! det är grymt konstigt att se. fast då har jag ju inte sett det när det är klart vilket de antagligen är i april.. ;D sen har de öppnat en "bar" och lindex ska ju öppna där gamla ica var.. hör och häpna haha !! :D

2009-03-13 @ 16:20:58
URL: http://linneah.devote.se

DUMP YOUR SHIT HERE:

DITT NAMN?
STALKER?

E-MAIL: (publiceras ej)

HAR DU EN BLOGG?

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0