Norrland är underbart.

Bilden är lånad av Linnea, som är fotogafen. Thank you!

Jag satt tidigare idag och pratade med min mami om norrland. Vi pratade om vad vi saknar mest med att bo där. Och det känns som att fotot säger det mesta. Himlen! Just look at it. Det är midnatt och solen har inte ens gått ner. Jag saknar att det aldrig blir mörkt på sommaren. Samtidigt som det är mörkt dygnet runt på vintern, men det är det ju överallt. Däremot finns inte norrsken överallt. Alla dom där småsakerna som egentligen inte är så mycket men som är så jävla underbart och vackert och man saknar så här i efterhand. Man borde ha uppskattat det mer då man kunde.

Området på bilden heter Villaryd. Jag bodde i det området för två år sen. Och det känns så himla konstigt att inte få uppleva sommar i Lycksele i år. Det är ju egentligen ett måste. Men nu fick det bli som det blev. Jag har gnällt sönder om hur mycket jag hatar Lycksele, och egentligen så gör jag nog det. Men det kommer ju alltid vara hemma, mer eller mindre. Och nu har jag blivit nostalgisk. Och jag har en förkärlek till den lilla skitstan. Yes I have. Bara titta på det! Midnatt!! Klockan är 22.25 just nu och det börjar mörkna utanför mitt fönster här i Linkan. Tråkigt. Nu fick jag ont i magen.

ERA ÅSIKTER
Postat av: linnea

precis!! man ser saker från ett helt annat perspektiv nu. det kommer alltid att vara "hemma" även om man aldrig någonsin kommer bo där igen:)

2009-07-02 @ 02:58:09
URL: http://linneah.devote.se

DUMP YOUR SHIT HERE:

DITT NAMN?
STALKER?

E-MAIL: (publiceras ej)

HAR DU EN BLOGG?

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0