Onödigt tänke, tänk om.

Satt igårkväll och gick igenom hur många gånger jag tänker 'tänk om' under dagarna. Och det är så jävla ofta. Det kan vara minsta skitgrejen som blir till en 'tänk om' tanke. Jag kommer bli psykiskt sjuk. Min senaste 'tänk om' tanke var hur mitt liv hade sett ut om jag aldrig flyttat från Lycksele. Den tanken slår mig rätt ofta. I can hardly imagine. Tänk er en liten håla med 9k invånare, där alla känner alla. Alla känner till vad alla har gjort, vad dem tänkt att göra and so on. Och att stället står still.. ett och ett halvt år senare. Allt är som vanligt. Jag har alltså inte missat nåt. Och jag förväntar mig inte att göra det heller. I never have. Nu vet ni.

And that's how I feel about Lycksele. Men även fast jag tycker så illa om att det är en sån liten stad så saknar jag tryggheten där. Fast jag kan inte undgå från att känna mig så jävla lycklig som faktiskt flyttade. För det finns de som är fler än vad mina tio fingrar kan räkna, som valt att bo kvar där men inte kommit någon vart. Nu låter jag möjligtvis väldigt nedlåtande. Ta illa upp, for all I care. Men man stannar fan inte där om man har ambitioner. That's just the way it is. Och jag tror att alla som bor där vet det. Oavsett om de vill erkänna det eller inte. Kissi mjao.

ERA ÅSIKTER
Postat av: Mathilda

Det är så sant. Iof tog jag mig bara Umeå, men jag kom värkligen över Lycksele.



Tack gode gud för det!

2008-10-21 @ 00:11:54
URL: http://mathildawesterlund.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Det är så sant. Iof tog jag mig bara Umeå, men jag kom värkligen över Lycksele.



Tack gode gud för det!

2008-10-21 @ 00:11:54
URL: http://mathildawesterlund.blogg.se/
Postat av: J karlsson

kände mig rätt träffad och börja fundera varför jag va kvar i lse... men komme dock på att jag inte bor där längre :D

2008-11-03 @ 18:24:55
URL: http://öhh. jomen visst

DUMP YOUR SHIT HERE:

DITT NAMN?
STALKER?

E-MAIL: (publiceras ej)

HAR DU EN BLOGG?

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0